Plovdiv diary


Здравейте!
Вече мина седмица от както с приятеля ми бяхме в така красивия Пловдив, но някак си все не ми оставаше време да седна и да ви разкажа за впечатленията си.
На кратко: влюбих се в този град. Дали защото наистина градът е хубав или просто защото аз си изкарах много добре, но Пловдив остави у мен една сладост и последните дни, когато не се чувствам добре ,се хващам как мислено съм избягала отново там.

Три дни не звучат много, но са предостатъчни за да видиш града. На мен най-любима ми беше главната улица, която ако трябва да съм честна, е в пъти по-хубава от софийската Витошка. Много по-красиво е ,разхождайки се, да се наслаждаваш на красива архитектура, от колкото на безбройните заведения препълнени с хора, които имаме ние софиянците. С Димитър минахме главната улица поне 20 пъти за тези три дни и не ми омръзна.







Разбира се, следващата дестинация, която беше посетена десетки пъти, е така популярният
квартал - Капана. И наистина разбрах защо хората го обичат толкова. Той е едно кътче от града, в което кипи живот, но не по онзи напрегнат и натоварващ начин, а по онзи, който те кара да се влюбиш в живота още повече. Кварталът е страхотен през деня, но вечер е моментът, в който можеш да видиш този кипеж във върховата му точка.



Разходихме се и до стария град - толкова контрастен спрямо новият! Някои улички там са толкова спокойни, че те карат да се почувстваш като на село, а други пък са пълни с туристи. Има някои много красиви стари къщи и хотели, а и да не забравяме Античният театър, който е наистина впечатляващ.

Друго местенце в Пловдив, което е задължително за посещение, е паметникът Альоша, където ти се открива уникална гледка над града. Ние успяхме да хванем последните 5 минути от залеза там, точно преди слънцето да се скрие, и беше нещо невероятно! Ей тези моменти правят една почивка незабравима!
Като цяло градът наистина ме грабна и знаейки, че е на 1 час път от София, определено мисля да го посещавам по-често.



BIZARRE GUIDE / Plovdiv edition

Сега на кратко ще ви кажа за заведенията, които посетихме, защото като тотални любители и ценители на вкусната и качествена храна, подбрахме много внимателно кои места да обходим за тези 3 дни.

Още с отиването бяхме гладни и се насочихме към мястото, където са локализирани повечето заведения, а именно- Капана. След 20-30 минути обикаляне наоколо и чудене къде точно да седнем, решихме да заложим на силно препоръчваното заведение “Паваж”.
Обстановката и менюто определено са по-нестандартни и правят впечатление и ми хареса, че храната наистина наподобява нещо, което баба е сготвила. Но все пак за това едно посещение не разбрах защо е чак толкова хвалено и ми се стори, че цените са прекалено високи.



Първата вечер много се чудихме къде да седнем и дали пак да се запътим към прословутия квартал, но решихме да пробваме заведение, за което никога не бяхме чували и никой не ни беше препоръчал, а именно Central park, което се намира точно до парка в центъра. Това, което още в началото ни спечели, беше спокойствието в него. Бяхме и приятно изненадани, когато установихме колко голямо и вкусно меню имат! Наистина храната беше страхотна, а цените съвсем нормални! Толкова ни хареса, че втората вечер пак се озовахме там ... Не е от заведенията, които гледаме в инстаграм, но пък наистина си заслужава.

Вторият ден го започнахме в друго доста instagramable местенце, а именно Палачинкарница “Тиган”. Тези палачинки ги гледам от половин година из социалните медии! Не беше най-здравословната закуска, но пък беше вкусно. Освен кафето, което не бих повторила. Затова сутрешното ни кафе, което се превърна в по-скоро обедно, беше в едно кафене, което се намира точно над Античния театър. Гледката беше 10/10.

Вечерта след второто посещение на Central park реших да пробвам топлия шоколад в CU29, който ми препоръча едно момиче в инстаграм. Шоколадът беше супер вкусен, но не беше нещо ново тъй като в Memento правят същият! Така че ако искате хубав топъл шоколад - в София Memento е мястото, а в Пловдив - CU29.

Последният ден вече ни се хапваше нещо семпло и след като изминалите два дни бяхме извървяли по около 20км пеша, нямахме много желание да обикаляме, за да търсим заведение. Затова се доверихме на добре познатото Рафи, което се намира на любимата ми главна улица.
След това отидохме в Капана, където си бях харесала едно местенце още първият ден- Monkey house. Първият ден седнахме с настройката да обядваме, но разбрахме, че предлагат само напитки, затова и се върнахме за следобедно кафе преди да потеглим за София.
Както и капучиното, така и самото място ми допадна много и си мечтая как ще го посетя скоро пак, когато е вече по-студено и ще влезна вътре, където интериорът е супер уютен и артистичен.



FASHION INSPIRATION / Outfit ideas

Последното, което ще споделя от това пътуване са две идеи за есенни тоалети. И ако се чудите защо две при положение, че бяхме три дни - защото както видяхме всички - времето рязко застудя!

Първата визия е една от новите ми любими заради цвета. Още миналата година този цвят започна да ми става любим, но тази есен горчицата се превърна в неразделен акцент в тоалетите ми!
Визията би била чудесно завършена с кожено яке и шал отгоре.
Блузата си я купих преди около седмица от Pull&bear, коланът е от Stradivarius (и ще го виждате често), а чантата е от H&M.


Другата визия, която ще ви предложа е много оригинална и различна според мен. Много хора носят подобни гащеризони/рокли през лятото, но защо не и през есента? Съчетан с по-дебела блуза и яке изглежда страхотно!
Гащеризонът е от Stradivarius, блузата и обувките също, но те са от минали сезони, а гащеризонът е все още наличен.

Както казах и двете визии трябва да се завършат още за студените дни и ако искате да видите как го правя аз може да следвате профила ми в инстаграм, защото там много по-често качвам ежедневните си  тоалети.

Надявам се днешния пост да ви е бил както интересен, така и полезен. Ако се чудите дали си залужава да посетите Пловдив - стига го мислихте и отделете един ден за този хубав град!

Comments

Popular Posts